publicinformation

وبلاگ اطلاعات عمومی

publicinformation

وبلاگ اطلاعات عمومی

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در سال 2017، آتش نشانی ایالات متحده به 1.319.500 آتش سوزی واکنش نشان داد. در واقع، طبق اعلام انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA)، یک آتش نشانی ایالات متحده هر 24 ثانیه به آتش سوزی پاسخ می دهد. 499000 آتش سوزی در سازه ها وجود داشت و 72 درصد از این آتش سوزی ها در ساختمان های خانه رخ داده است. همچنین، از 3400 مرگ غیرنظامی در سال 2017، 77 درصد در ساختمان های خانه رخ داده است.

آیا درب ضد حریق می توانند به کاهش تلفات جانی و مالی در محیط های مسکونی کمک کنند؟ در اینجا آنچه شما باید در مورد آنها بدانید است.

درب ضد حریق

درب ضد حریق چیست؟

به گفته کن کانزیانی، بازرس ارشد آتش نشانی در EFI Global در ساکرامنتو، CA، درب ضد حریق-یا درب مقاوم در برابر آتش-به طور خاص برای کند کردن یا جلوگیری از گسترش آتش و دود ساخته شده است. درب بسیار سنگین ساخته شده از مواد مانند فلز یا گچ، ”Canziani توضیح می دهد. "اصطلاح" دارای درجه آتش "به این معناست که درب، هنگامی که به درستی نصب شود، نباید در یک بازه زمانی مشخص در آتش سوزی متوسط ​​شعله ور شود." در حالی که رتبه بندی زمان متفاوت است، او می گوید رتبه بندی استاندارد شامل درهای 20 تا 90 دقیقه است.

درب ضد حریق در ساختمانهای تجاری بیشتر از ساختمانهای مسکونی رایج هستند. کانزیانی می گوید: "درب ضد حریق اغلب در ساختمانهای عمومی، ساختمانهای اداری و مکانهایی مانند خوابگاهها نصب می شوند."

برنامه های معمول مسکونی شامل نصب در ورودی ها، گاراژها و خانه های چند خانواده است.

چگونه یک درب دارای درجه حرارت می تواند در هنگام آتش سوزی کمک کند؟

درهای دارای درجه حریق می توانند به کاهش یا جلوگیری از گسترش آتش و دود کمک کنند، اما کانزیانی هشدار می دهد که به طور کامل ضد حریق طراحی نشده اند. این درها از مواد قابل احتراق ساخته شده اند و در نهایت در آتش می سوزند. با این حال، آنها در برابر نفوذ گرما و شعله ها مقاومت می کنند تا آتش را برای مدت زمان مشخص کند کنند. "

و با مهار آتش و دود، زمان اضافی را برای خروج از سازه در اختیار شما قرار می دهند. اکثر مردم بر عنصر آتش تمرکز می کنند و اهمیت کاهش استنشاق دود را دست کم نمی گیرند. با این حال، اکثر افرادی که در آتش سوزی های مسکونی جان خود را از دست می دهند در نتیجه استنشاق دود این کار را انجام می دهند.

کانزیانی می افزاید: "درهای دارای درجه حریق همچنین ممکن است به محافظت از اموال و دارایی های شخصی کمک کنند در حالی که آتش نشانان برای اطفای حریق تلاش می کنند."

انواع درب های ضد حریق

در حالی که درب ضد حریق بیشتر در محیط های تجاری رایج هستند، شرکت های زیادی هستند که درب ضد حریق مسکونی را می فروشند.

به عنوان مثال، به گفته امیرا جانسون در Emerald Doors در انگلستان، این شرکت علاوه بر درب ضد حریق سفارشی و سفارشی، درب ضد حریق کاملاً تمام شده و ناتمام را نیز می سازد. درجه حرارت اکثر درهای این شرکت 30 دقیقه است، اگرچه برخی از آنها دارای آتش سوزی 60 دقیقه هستند. درهای آتش خارجی آنها از تخته سه لا یا هسته کامپوزیت ساخته شده است. درهای داخلی این شرکت می تواند دارای پانل های جامد، شیشه های شفاف شفاف یا شیشه های ضد آب مبهم باشد. دربهای زمردی همچنین می توانند درب ضد حریق سفارشی بسازند تا صاحبان خانه تصمیم بگیرند که کدام جزئیات معماری (قالبهای برجسته و غیره) را در درب خود می خواهند.

آیا به درب با درجه آتش نیاز دارید؟

درجه بندی آتش لزوماً نشان دهنده مدت زمان مقاومت یک درب در برابر آتش نیست. به عنوان مثال، درب ضد حریق با 60 دقیقه ضمانت نمی کند که درب 60 دقیقه در برابر آتش مقاومت کند. رتبه بندی به این معنی است که در یک محیط آزمایش کنترل شده، یک درب کاملا جدید به مدت 60 دقیقه نگه داشته شده است. با این حال، در یک برنامه کاربردی در دنیای واقعی، عوامل دیگری مانند شدت گرما می توانند این برآورد را تا حد زیادی کاهش دهند.

"اگرچه یک درب دارای درجه آتش برای جلوگیری از انتقال آتش از اتاقی به اتاق دیگر طراحی شده است، اما صادق باشیم. حتی با درب مناسب، آتش سوزی شدید می تواند فولاد را ذوب کند. "

همچنین اگر درب باز باشد یا مکانیسم بسته شدن معیوب باشد، درب ضد حریق هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. علاوه بر این، درب باید به درستی نصب شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ شکافی در اطراف آن وجود ندارد.

درهای آتش می تواند آرامش خاطر را به ارمغان آورد. با این حال، استفاده صحیح از درهای موجود ممکن است تنها کاری باشد که شما باید در آتش انجام دهید. کانزیانی می گوید: "در یک محیط مسکونی، عمل ساده بستن درب اتاق را کند می کند یا می تواند از ورود گرما و دود به داخل اتاق و صدمه به سرنشینان و تخریب اموال اضافی در داخل جلوگیری کند." اگر آتش سوزی در داخل اتاق ایجاد شود، بسته به زمان آتش سوزی قبل از اطفاء حریق، ممکن است درب بسته به کاهش سرعت گسترش آتش در دیگر نقاط کمک کند. "

اگر قصد خرید درب ضد حریق را دارید می توانید به اینجا نیز سری بزنید.

 

  • publicinformation public