publicinformation

وبلاگ اطلاعات عمومی

publicinformation

وبلاگ اطلاعات عمومی

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم شکل پرده زبرا را برای کسی که تا به حال آن را ندیده، تشریح کنیم، باید بگوییم پرده ای که هم سایه و هم نور را به داخل فضا هدایت میکند. زبرا یک روش نوآورانه برای تولید پرده می باشد، زیرا قابلیت کنترل نور و زیبایی منحصر به فردی ارائه میدهد. پرده های زبرا از جدیدترین سبک ها هستند، به همین خاطر ما تصمیم گرفته ایم که این مقاله را به بررسی دلایل محبوبیت پرده زبرا اختصاص دهیم. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید چرا اکثر مردم دنیا پرده زبرا را دوست دارند.

 

پرده زبرا در سراسر جهان محبوب است چون...

  • طیف گسترده ای از  پارچه ها را دارد

پرده های زبرا گزینه های متنوعی از پارچه، بافت و رنگ را در اختیار شما قرار می دهد. با رنگ های روشن جسورانه بروید، یا آن که از رنگ های خنثی استفاده کنید. اگر حریم خصوصی برای شما بسیار مهم است و می خواهید اتاق خواب خود را کاملا شخصی سازی کنید، از پارچه های فیلتر کننده نور یا تیره استفاده کنید. برای مشاهده انواع پرده زبرا به این سایت مراجعه کنید.

  • طراحی همه کاره

زبرا بسیار متنوع است و می توانند در هر خانه ای با هر سبکی به کار برده شود. فرقی نمیکند که دکوراسیون خانه شما مدرن باشد یا سنتی، در هر صورت می توانید از مدل پرده زبرا استفاده کنید. زبرا مانند پرده های کرکره ای، خطوط تمیز و کاملاً متناسب با تنظیمات مدرن و معاصر را ارائه می دهند اما به دلیل پارچه های نرم آنها می توانند در دکوراسیون سنتی هم قرار بگیرند.

  • کنترل روشنایی

چه به دنبال روشنایی مناسب اتاق خواب، پذیرایی، دفتر یا اتاق کار خود باشید، طراحی زیبا و انعطاف پذیری کنترل نو ، پرده های زبرا را برای هر اتاق مناسب می کند. نیازی نیست که نگران به خطر افتادن حریم خصوصی خود باشید، زیرا می توانید پرده ها را کاملا ببندید. دقیقاً مانند باز و بسته شدن اسلات های یک کرکره، پرده های زبرا با تعویض نوارها از باز به بسته، نور را کنترل می کنند. نور بیشتری می خواهید؟ کرکره ها را باز بگذارید. همچنین می توانید نوارها را کاملاً در جای خود قرار داده و بدون هیچ مانعی در پنجره، نمای کاملی به بیرون داشته باشید.

  • کنترل از راه دور

دسترسی به پنجره ها یا دهانه های بزرگ پنجره برایتان سخت است؟ مشکلی نیست کنترل موتوری در دسترس است که به شما امکان می دهد پرده خود را تقریباً از هر جای خانه کنترل کنید. می توانید با پرده ها همزمان یا به صورت جداگانه کار کنید. این باعث صرفه جویی در وقت و دردسر شما می شود و وقتی مهمانان خانه شما جدیدترین فناوری موجود در بازار را می بینند کاملاً فاجعه آور است!

  • محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

پرده های زبرا هنگام محافظت از مبلمان و کف اتاق در برابر آفتاب شدید دوست شما هستند. کرکره های لایه ای، وقتی بسته می شوند، 99٪ از اشعه UV را مسدود می کنند! 

سخن پایانی 

از پرده زبرا چه چیزی برای پنجره ما بهتر است؟ در این مقاله سعی کردیم با مزایای زبرا آشنا شویم. اگر شما هم به پرده زبرا علاقمند شده اید، پیشنهاد میکنیم همین الان به سایت سبک مدرن مراجعه نمایید و از بین بورس پرده های زبرا بهترین و جدیدترین پرده ها را انتخاب کنید.

منبع: http://decorasion.rozblog.com/post/44

  • publicinformation public
  • ۰
  • ۰

اتاق خواب مکانی از خانه است که بیشتر برای استراحت و خواب به کار می رود. ما در اتاق خواب قطعا به دنبال کسب آرامش روحی هستیم و پرده اتاق خواب یکی از وسایل مهم و کلیدی است که می تواند تاثیر زیادی در این آرامش داشته باشد. تیم سبک مدرن در این مقاله جدیدترین و زیباترین مدل های سنتی و مدرن پرده اتاق خواب را به شما ارائه کرده است، پس با ما همراه باشید.

پرده از قرن ها پیش برای محافظت از سرما و گرما، کنترل تابش خورشید و حفظ حریم خصوصی افراد خانه استفاده میشد. امروزه کاربرد پرده فراتر از این موارد است و به عنوان یک ابزار کلیدی و بسیار مهم در دکوراسیون و طراحی منزل به شمار می رود. نیازی نیست برای ایجاد تغییرات اساسی در دکور خانه دست به تغییرات و هزینه های بالا بزنید. کافیست با رعایت چند نکته ساده و با هزینه کم بهترین پرده اتاق خواب و پرده پذیرایی را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

انتخاب پرده اتاق خواب با توجه به نورگیر بودن اتاق

پرده اتاق خواب، با توجه به مقدار نوری که از خود عبور میدهند دسته بندی می شود.

دسته اول، پرده هایی هستند که نور را کاملا از خود عبور میدهند. در دوخت این مدل ها معمولا از پارچه های شفاف مانند حریر و تور استفاده میکنند. پیشنهاد ما این است که اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی نورگیر نیست، از حریر و تور استفاده کنید تا تا حد امکان نور را عبور دهند؛ البته توجه داشته باشید که این مدل پرده ها حریم خصوصی شما را به خطر می اندزند، بنابراین بهتر است که از یک آستر پرده برای جلوگیری از دید همسایگان استفاده کنید.

دسته دوم، پرده هایی هستند که نور را به مقدار متوسط عبور میدهند. این دسته از پرده های اتاق خواب بسیار محبوب هستند زیرا از یک پارچه نازک مانند ابریشم و نخ دوخته می شوند. این پارچه ها به نازکی تور و حریر نیستند و در نتیجه حریم خصوصی شما را حفظ می کنند. علاوه بر موارد گفته شده، ابریشم و ساتن ظاهر بسیار شیک و لاکچری به اتاق خواب می دهند.

دسته سوم پرده اتاق خواب، پرده هایی هستند که کاملا مانع ورود نور می شوند. پرده اتاق خواب مات (blackout) به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. پرده اتاق خواب blackout از پارچه های ضخیم ماند مخمل و کتان دوخته می شوند. اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی نورگیر باشد، بهتر است از این پرده ها استفاده کنید چون اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است و ورود نور زیاد به اتاق خواب ممکن است مخل استراحت شما شود.

بهترین گزینه برای خرید پرده اتاق خواب، پرده ترکیبی است که یک لایه پرده حریر یا پارچه ای روشن زیر پرده اصلی است. در این شرایط هر زمان که شما حس کردید به نور بیشتری نیاز دارید می توانید رو پرده ای را کنار بزنید و موقع استراحت پرده را کامل بکشید. 

 

پرده مات

پرده اتاق خواب

پرده شفاف

پرده اتاق خواب حریر

پرده اتاق خواب تور

پرده blackout


 

طرح و رنگ پرده اتاق خواب

معمولا دیوارهای اتاق خواب را با رنگ های آرامش بخش و خنثی مانند سفید، خاکستری و آبی رنگ می کنند تا فضای آرامی در آن وجود داشته باشد. این که فقط پرده حریم خصوصی شما را حفظ کند و مانع ورود نور به اتاق خوابتان شود کافی نیست. برای انتخاب پرده اتاق خواب باید اندازه اتاق، نورگیر بودن یا نبودن، رنگ و طرح وسایل اتاق خواب و تم پذیرایی را در نظر بگیرید.

با توجه به روان شناسی رنگ ها مناسب ترین رنگ های پرده اتاق خواب، آبی فیروزه ای، سبز، صورتی و سفید هستند. این رنگ ها آرامش درونی انسان را افزایش می دهند و باعث خواب و استراحت بیشتر می شوند. رنگ سبز و آبی فیروزه ای احتمالا بهترین رنگ های پرده اتاق خواب هستند. 

تاثیر اندازه اتاق خواب در خرید پرده 

اگر اندازه اتاق خواب شما کوچک است بهتر است از پرده های کلاسیک و سلطنتی استفاده نکنید. این پرده ها بلند، والان دار و با ابزارهای زیادی تزئین شده  و برای اتاق های بزرگ طراحی شده اند. اگر اتاق خواب شما کوچک باشد، نصب پرده سلطنتی باعث کوچک نشان دادن اتاق می شود.
اندازه پرده تاثیری در بزرگ یا کوچک بودن پنجره ها ندارد، حتی اگر پنجره اتاق خواب کوچک هم باشد، می توان از پرده های بلند استفاده نمود. 

 

پرده کوتاه برای اتاق خواب

پرده زبرا برای اتاق خواب

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب آبی

پرده لاکچری اتاق خواب

 

انتخاب پرده اتاق خواب با توجه به نورگیر بودن اتاق

اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی نورگیر باشد، بهتر است از پرده های ضخیم استفاده کنید چون اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است و ورود نور زیاد به اتاق خواب ممکن است مخل استراحت شما شود. بهترین گزینه برای خرید پرده اتاق خواب، پرده ترکیبی است که یک لایه پرده حریر یا پارچه ای روشن زیر پرده اصلی است. در این شرایط هر زمان که شما حس کردید به نور بیشتری نیاز دارید می توانید رو پرده ای را کنار بزنید و موقع استراحت پرده را کامل بکشید. 

اگر اتاق خواب شما نورگیر نیست می توانید از پارچه های نازک مانند حریر و تور استفاده کنید. پرده اتاق خواب حریر نه تنها میزان نور و دما را تنظیم می کند بلکه زیبایی اتاق خواب را دو چندان می کند.

پرده اتاق خواب کودک

اهمیت محیط بازی و استراحت کودک در رشد او چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد. به عنوان یک پدر یا مادر شما احتمالا به دکوراسیون اتاق خواب فرزندتان اهمیت زیادی می دهید. یکی از وسایلی که نقش کلیدی در دکوراسیون اتاق کودک دارد، پرده است. در انتخاب پرده اتاق خواب کودک، باید به نکات زیادی توجه نمایید، مانند امنیت کودک، اندازه، رنگ، نداشتن تزیینات اضافی و غیره.

 

پرده اتاق پسرانه

پرده اتاق خواب نوجوان

پرده اتاق کودک

پرده اتاق دخترانه

پرده اتاق صورتی

پرده اتاق خواب دخترانه


پرده اتاق خواب فانتزی

امروزه همه جا صحبت از پرده فانتزی است اما پرده فانتزی دقیقا چیست؟ نزدیک ترین معنا به فانتزی، خیالی و غیر واقعی میباشد. در پرده های فانتزی، طرح های متنوع در کنار رنگ های شاخص باعث خلق یک اثر هنری می شوند و از آنجایی که خیال و تصور آدمی هیچ پایانی ندارد، می توان گفت از هر طرحی پرده فانتزی تولید کرد. پرده های چاپی و تصویری نمونه بارز فانتزی هستند.

علل محبوبیت پرده پانچ

جالب است بدانید برخلاف مدل پرده های سلطنتی که از پارچه ی زیادی استفاده می شود، برای دوخت پرده پانچ از پارچه کمی استفاده می کنند و همین عامل باعث سبک وزنی این مدل شده است. علاوه بر آن دوخت این پرده بسیار آسان است به طوری که اگر با مقدمات خیاطی آشنا باشید احتمالا می توانید این پرده را برای خانه خود بدوزید. سبک وزن بودن پرده پانچ تاثیر مستقیم در شستشوی آسان آن دارد. 

درست است که پیش تر گفتیم پرده پانچ به درد دکوراسیون های مدرن می خورد اما به این معنی نیست که افرادی که مدل سنتی یا کلاسیک را ترجیح می دهند نتوانند هیچ طرحی از پرده پانچ را برای خانه شان انتخاب کنند. امکان ندارد کسی از بین نقش ها و رنگ های این مدل نتواند پرده ای را بپسندد. از پرده پانچ برای مکان های سنتی، مدرن، هنری، هتل، تالار پذیرایی، پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه  و حمام می توانید استفاده کنید.

انواع پرده پانچ

پرده پانچ به 3 دسته پانچ ساده، پانچ تصویری و پانچ طرح دار تقسیم می شود. ما جدیدترین مدل های پرده پانچ در سال 2020 را در هر دسته قرار داده ایم. برای دیدن نمونه کارها به این صفحات مراجعه نمایید.
 

قیمت پرده پانج

مدل های پرده پانچی

پرده پانچ

پرده پانچ تصویری

پرده پانچ

زیباترین مدل پرده پانچ

و در نهایت...

امروزه علم و تکنولوژی با سرعت نور در حال پیشرفت هستند. زندگی و ابزار خانه ما هم پا به پای تغییر سبک زندگی تغییر می کنند و جدیدتر می شوند. مدل پانچ یکی از بهترین و زیباترین گزینه های خرید پرده اتاق خواب می باشد که با هر سلیقه و دکوری سازگار و هماهنگ است. سایت سبک مدرن آلبوم بهترین و زیباترین مدل های پرده اتاق خواب و پانچ را در سال 2021 و با قیمتی مناسب برای شما ارائه کرده است. 

منبع: https://sabkemodern.com 

  • publicinformation public
  • ۰
  • ۰

تلفن های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره همه تبدیل شده اند و با گذشت سالها همچنان بهتر می شوند. اجزای تلفن های هوشمند مانند پردازنده ها ، دوربین ها و RAM در دهه گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته اند. اما اکثر باتری های گوشی های هوشمند هنوز مکیده اند و حتی تلفن های هوشمند باتری های عظیم با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت یا بیشتر هنوز حتی یک روز دوام ندارند.
این را نمی توان فقط به گردن باتری ها انداخت زیرا اکثر تلفن های هوشمند مدرن دارای پردازنده های قدرتمند ، نمایشگرهایی با وضوح بالا و نرخ تازه سازی بالا هستند که باتری را حتی سریعتر تخلیه می کند.
در حالی که فناوری های شارژ سریع در اکثر گوشی های هوشمند امروزی موجود است ، اما این واقعیت را که ممکن است لازم باشد گوشی هوشمند خود را چندین بار در روز شارژ کنید ، جبران نمی کند ، به خصوص اگر کاربر سنگینی هستید.

 


همچنین ، از آنجا که باتری های گوشی های هوشمند باتری های لیتیوم یونی هستند ، پس از گذشت چند صد چرخه ، ظرفیت کلی خود را از دست می دهند.

متأسفانه ، آنها نیز به سرعت فرسوده می شوند و حتی ممکن است بعضی از آنها در شرایط خاص آسیب ببینند یا منفجر شوند.
در این پست در مورد باتری های یون لیتیوم که در تلفن های هوشمند نسل فعلی یافت می شود و اینکه چرا باید باتری های حالت جامد جایگزین شوند صحبت خواهد شد.
باتری های حالت جامد یک فناوری نسبتاً جدید هستند و امکان تعویض باتری های یون لیتیوم به طور کلی و تغییر شدید آینده تلفن های هوشمند را دارند.
فناوری باتری فعلی
باتری لیتیوم یون که در حال حاضر در تلفن های هوشمند امروزی استفاده می شود ، شامل 3 قسمت اصلی است: کاتد ، آند و الکترولیت. این الکترولیت از یک ماده شیمیایی مایع ساخته شده است که در هنگام شارژ شدن باتری ، یون های مثبت را از کاتد به آند منتقل می کند و در حال تخلیه به روش دیگر است. این روند باعث می شود که الکترون ها از طریق یک مدار الکتریکی حرکت کنند ، بنابراین برق مورد نیاز برای شارژ تلفن های هوشمند ما تولید می شود.
نیاز به جایگزینی یون لیتیوم
الکترولیت مایع مورد استفاده در باتری های لیتیوم یون قابل اشتعال است ، بنابراین احتمال منفجر شدن باتری گوشی های هوشمند را افزایش می دهد. حتماً این اتفاق را در حادثه ننگین Note 7 و برخی دیگر از تلفن های هوشمند مانند شیائومی دیده اید. این بیشتر به دلیل خاصیت واکنش پذیر لیتیوم موجود در باتری ها است.
این بدان معناست که در صورت ضعیف شدن یا خراب شدن محفظه باتری ، لیتیوم با رطوبت هوا تماس گرفته و در نهایت به کیس و در نهایت دستگاهی که در آن است آسیب می رساند. به همین دلیل ، باتری های لیتیوم یون نیز در دمای سرد عملکرد خوبی ندارند.
همچنین به دلیل ماهیت آلی الکترولیت موجود در باتری های لیتیوم یون ، هرچه بیشتر از آنها استفاده شود ، شارژ کمتری برای حرکت باتری ها وجود دارد. هر دو عامل با گذشت زمان به شدت ظرفیت باتری را کاهش می دهند.
باتری های حالت جامد چیست و چگونه کار می کند
باتری های حالت جامد از نظر ساختاری اساساً مشابه باتری های لیتیوم یونی با پایه مایع هستند ، به جز یک تغییر قابل توجه. آنها از الکترولیت جامد برای انتقال یونها به جای ژل مایع استفاده می کنند. متداول ترین الکترولیت جامد در باتری های حالت جامد ، لیتیوم فسفات است که در اصل یک لیوان نازک است. الکترون ها از طریق الکترولیت جامد به همان روشی که در الکترولیت مایع حرکت می کنند ، حرکت می کنند.از آنجا که الکترولیت جامد مانند الکترولیت مایع قابل اشتعال و واکنش نیست ، می تواند برای هزاران چرخه شارژ دوام داشته باشد. این بدان معنی است که باتری های گوشی هوشمند شما سالها ظرفیت کامل خود را از دست نخواهند داد.
در زیر مزایای باتری های حالت جامد نسبت به باتری های یونی لیتیوم آورده شده است

  • ماندگاری بالاتر از 10 سال در مقایسه با 3 تا 5 سال
  • ایمن تر - در صورت آسیب دیدن منفجر نخواهد شد
  • سازگار با محیط زیست با جایگزینی لیتیوم با سدیم
  • هزینه کم برای تولید
  • ساخت آسان تر و از نظر تجاری از نظر اقتصادی مناسب تر است
  • دو برابر تعداد چرخه های شارژ آن لیتیوم
  • حتی در دمای شدید نیز عملکردی خواهد داشت
  • 2.2 تا 5 برابر بیشتر از Li-ion انرژی دارد
  • شارژدهی تا 6 برابر سریعتر از Li-ion
  • تلفن ها می توانند روزها و حتی هفته ها دوام داشته باشند

معایب باتری های حالت جامد
گران هستند و از این رو زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. بهترین ماده برای باتری های جامد مبتنی بر الکترولیت هنوز تحقیق نشده است. بنابراین ممکن است چند سال طول بکشد تا باتری های حالت جامد در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های الکترونیکی ما به یک قاعده تبدیل شوند. چه کسی می داند ، آنها ممکن است باتری های لیتیوم یونی قدیمی را یک بار و برای همیشه جایگزین کنند.
من خیلی منتظر آن روز هستم. در مورد شما چطور؟

مطالعه بیشتر:

 در صورت خرابی قطعات موبایل چه کنیم؟

13 نکته برای افزایش طول عمر باتری تلفن خود

3 نکته برای افزایش طول عمر باتری آیفون

  • publicinformation public
  • ۰
  • ۰

اگر تلفن هوشمند دارید و اهل فن هستید ، می توانید از اهمیت طول عمر باتری مطلع شوید. در اینجا چند روش برای بهبود طول عمر باتری آیفون وجود دارد.

 

افزایش طول عمر باتری آیفون

 

درک طول عمر باتری
طبق گفته اپل ، Battery Lifespan مدت زمانی است که باتری آیفون شما تا زمانی که نیاز به تعویض داشته باشد دوام می آورد.
مانند تمام باتری های شیمیایی ، باتری تلفن هوشمند شما به مرور زمان با استفاده از ظرفیت آن تخریب و کاهش می یابد. اگر بیشتر استفاده کنید ، تخریب سریع اتفاق می افتد و بالعکس.
اما برخی از تکنیک ها توسط اپل ذکر شده و شخصاً توسط من برای بهبود طول عمر آیفون یا هر باتری تلفن هوشمند شما آزمایش شده است.
تکنیک هایی برای بهبود طول عمر باتری
از شارژر بی سیم 5w یا پیش فرض استفاده کنید
اپل برای تهیه شارژرهای کم ولتاژ از طریق تلفن هوشمند خود جایگاه زیادی دارد. اما استفاده از شارژر سریع باعث گرم شدن باتری و تخریب سریعتر آن می شود.
استفاده از شارژر وات آهسته به بهبود طول عمر باتری کمک می کند. بنابراین از شارژر پیش فرض 5w همراه آیفون خود استفاده کنید. اگر آیفون شما با شارژر همراه نیست ، قطعاً یک شارژر آرام بخرید یا بهتر است یک شارژر بی سیم بخرید.
استفاده از شارژر بی سیم روشی مناسب و موثر برای بهبود طول عمر باتری است. iPhone با قابلیت شارژ بی سیم می تواند 7.5w شارژ کند. سری آیفون 12 با MagSafe می تواند با 15 وات شارژ شود. اگرچه این کمترین سرعت شارژ ممکن نیست ، اما هنوز به اندازه کافی آهسته است تا بتوانید به راحتی یک عمر خوب را داشته باشید.

آیفون خود را تا حد ممکن خنک نگه دارید
آیفون شما هنگام بازی کردن یا استفاده از برنامه های طاقت فرسا یا در حالی که فقط در یک محیط گرم نشسته اید ، گرم می شود. گرچه اجتناب از همه اینها ممکن نیست ، اما می توانید کارهای خاصی انجام دهید تا آیفون خود را خنک نگه دارید.
بدون اینکه پرونده شما روشن باشد ، شارژ کنید
در برخی موارد شارژ آیفون ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد معمول آن شود. اگر احساس می کنید تلفن شما داغ می شود ، در حین شارژ کیس را بردارید.
روشنایی را کم کنید
روشنایی زیاد باعث می شود تلفن شما سخت کار کند و در نتیجه باعث گرم شدن آن می شود. بنابراین "روشنایی خودکار" را روشن کنید یا روشنایی را به صورت دستی پایین نگه دارید.
به روزرسانی برنامه ها و iOS
آره. اکنون آن را انجام دهید تلفن شما را در محافظت به روز نگه می دارد و اشکالاتی را که ممکن است باعث کارکرد بیشتر تلفن شما شود از بین می برد.
خیلی باحال نیست
گرچه برای به حداکثر رساندن عمر باتری ، خنک نگه داشتن آیفون ضروری است ، اما خنک سازی شدید اثرات سوئی بر جای خواهد گذاشت. طبق گفته اپل ، آیفون ها در دمای بین 0 تا 30 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارند. بنابراین سعی کنید آیفون خود را در دمای مطلوب نگه دارید تا عمر خوبی داشته باشید.

بهینه سازی شارژ راه است
با iOS 13 ، اپل شارژ بهینه را به عنوان تنظیماتی معرفی کرد. اگر قبلاً آن را روشن نکرده اید ، باید اکنون آن را روشن کنید. هنگامی که روشن است ، آیفون 80 درصد از شارژ را فقط در مواقعی پیش بینی می کند که به آن نیاز خواهید داشت و شارژر برای مدت طولانی به برق متصل است. ویژگی "بهینه سازی شارژ" از یادگیری ماشین روی دستگاه استفاده می کند و برای بهینه سازی بهتر آن ، روال شارژ شما را پیش بینی می کند. این به طور مستقیم به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.
بهتر است به جای تعویض باتری ، طول عمر را بیشتر کنید
چرا طول عمر باتری برای آیفون بیش از هر گوشی هوشمند دیگری مهم است؟
آیا مشکل گیت باتری را که چند سال پیش اتفاق افتاد به یاد دارید؟ دلیل اینکه iPhone در گذشته باتری و نه هر گوشی هوشمند دیگری دچار مشکل شده است این است که iPhone دوام بیشتری دارد. بله ، هرچه تلفن بیشتر کار کند ، باتری بیشتر خراب می شود. این دلیل آن است که اپل مجبور شد سرعت پردازنده را در آیفون قدیمی کاهش دهد تا از خاموش شدن باتری به دلیل تخریب شدید جلوگیری کند.
آره. می توانید باتری آیفون خود را تعویض کنید. اما بهتر است دوام آن تا زمانی که ممکن است باشد تا اینکه هزینه قابل توجهی را صرف خرید آیفون قدیمی خود باتری جدید کنید.

روال من چیست؟
من یک آیفون 11 پرو دارم که آن را هنگام راه اندازی خریداری کردم. من یک کاربر متوسط هستم و بیش از 1.5 سال است که از iPhone خود تماشا می کنم و YouTube را تماشا می کنم ، توییتر و Reddit را پیمایش می کنم ، بازی های گاه به گاه انجام می دهم و تصاویر را به طور منظم می گیرم.
من از شارژر پیش فرض 15 وات استفاده کردم که در چهار ماه اول با تلفن همراه بود. پس از آن ، دوباره به شارژر 5 وات تغییر کردم زیرا فهمیدم شارژ سریع تر ، باتری را بیش از آنچه دوست داشتم تخریب می کند. کیس را هنگام شارژ فقط در صورت گرم بودن آب و هوا یا آیفون جدا می کنم. من در فکر خرید شارژر بی سیم در آینده هستم.
تخریب باتری من در حال حاضر 94٪ است و امیدوارم که حداقل سه سال آینده نتوانم آن را تعویض کنم.

مطالعه بیشتر:

 در صورت خرابی قطعات موبایل چه کنیم؟

13 نکته برای افزایش طول عمر باتری تلفن خود

چگونه باتری های حالت جامد می توانند تلفن های هوشمند را برای همیشه تغییر دهند

  • publicinformation public
  • ۰
  • ۰

تعویض باتری لیتیوم یون گوشی دشوارتر از آن است که در وهله اول درمان آن انجام شود. بسیاری از تلفن های هوشمند دسترسی آسان کاربر به باتری های خود را ندارند. این شامل همه آیفون ها و بسیاری از گوشی های شاخص اندرویدی از مارک هایی مانند سامسونگ است. تعویض باتری رسمی می تواند گران یا ناخوشایند باشد (امسال سعی کنید تعویض باتری رسمی را در فروشگاه اپل انجام دهید). نگرانی های زیست محیطی نیز وجود دارد. صادقانه بگویم ، تلفن های هوشمند یک فاجعه زیست محیطی هستند و افزایش طول عمر باتری تلفن شما به کاهش آن کمک می کند.
در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای حفظ و افزایش طول عمر باتری تلفن خود انجام دهید. منظور من از طول عمر باتری این است که باتری شما چند سال و چند ماه قبل از نیاز به تعویض دوام می آورد. در مقابل ، عمر باتری به چند ساعت یا چند روز طول می کشد که تلفن شما با یک بار شارژ دوام می آورد.

 

باتری موبایل


1. نحوه تخریب باتری تلفن خود را بفهمید.


با هر چرخه شارژ باتری تلفن شما کمی تخریب می شود. چرخه شارژ تخلیه و شارژ کامل باتری است ، از 0 to تا 100. شارژهای جزئی به عنوان کسری از یک چرخه به حساب می آیند. به عنوان مثال شارژ تلفن از 50٪ به 100٪ ، نیم چرخه شارژ خواهد بود. این کار را دو بار انجام دهید و این یک چرخه شارژ کامل است. برخی از دارندگان تلفن بیش از یک چرخه شارژ کامل در روز و برخی دیگر کمتر استفاده می کنند. این بستگی به میزان استفاده از تلفن و کارهایی که با آن انجام می دهید دارد.
تولیدکنندگان باتری می گویند پس از حدود 400 دوره ، ظرفیت باتری تلفن 20٪ کاهش می یابد. این تنها قادر خواهد بود 80٪ از انرژی اولیه را ذخیره کند و با چرخه های شارژ اضافی به تخریب خود ادامه خواهد داد. واقعیت این است که باتری های تلفن احتمالاً سریعتر از آن تخریب می شوند. یک سایت آنلاین ادعا می کند برخی از تلفن ها تنها پس از 100 دور شارژ به آن نقطه تخریب 20٪ می رسند. و فقط برای اینکه شفاف باشم ، باتری تلفن پس از 400 چرخه از بین رفتن متوقف نمی شود. این 400 چرخه / 20٪ رقمی است که به شما ایده ای از میزان پوسیدگی می دهد.

اگر بتوانید این چرخه های شارژ را کم کنید - اگر می توانید عمر باتری روزمره تلفن خود را افزایش دهید - می توانید طول عمر باتری آن را نیز افزایش دهید. اصولاً هرچه باتری کمتری تخلیه و شارژ کنید ، عمر باتری بیشتر می شود. مشکل این است که شما تلفن خود را برای استفاده از آن خریداری کرده اید. شما باید با استفاده از تلفن خود نحوه و زمان دلخواه را در صرفه جویی در دوام و طول عمر باتری تنظیم کنید. برخی از پیشنهادهای من در زیر ممکن است برای شما مفید نباشد. از طرف دیگر ، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بتوانید به راحتی آنها را اجرا کنید که سبک شما را تنگ نمی کند.
در اینجا دو نوع پیشنهاد کلی وجود دارد. پیشنهادهایی برای کاهش استرس و فشار در باتری وجود دارد که مستقیماً بر طول عمر باتری تأثیر می گذارد. اجتناب از شدت گرما و سرما نمونه ای از این نوع اول است. همچنین پیشنهادهایی وجود دارد که باعث می شود تلفن شما از نظر انرژی بیشتر کار کند و با کاهش سرعت چرخه شارژ ، تخریب باتری را کاهش می دهد. کاهش روشنایی صفحه نمایش نمونه ای از این نوع پیشنهاد دوم است.


2. از شدت گرما و سرما خودداری کنید.

اگر تلفن شما خیلی گرم یا سرد شود می تواند باتری را خسته کرده و طول عمر آن را کوتاه کند. اگر در زمستان بیرون از خانه یا زیر یخبندان هوا گرم و آفتابی باشد ، ترک آن در اتومبیل شما احتمالاً بدترین مقصر خواهد بود.

3. از شارژ سریع خودداری کنید.


شارژ تلفن به سرعت باعث فشار در باتری می شود. مگر اینکه واقعاً به آن احتیاج داشته باشید ، از استفاده از شارژ سریع خودداری کنید.
در حقیقت ، هرچه سرعت شارژ شدن باتری شما کمتر باشد ، بهتر است ، بنابراین اگر از شارژ کند یک شبه مخالف نیستید ، به دنبال آن باشید. شارژ تلفن از رایانه و همچنین برخی از پلاگین های هوشمند می توانند جریان ورودی به تلفن شما را محدود کرده و سرعت شارژ آن را کاهش دهند. برخی از بسته های باتری خارجی ممکن است سرعت شارژ را کاهش دهند ، اما من در این مورد مطمئن نیستم.


4. از تخلیه باتری تلفن خود تا حد 0٪ یا شارژ کردن آن تا 100٪ خودداری کنید.


انواع قدیمی باتری های قابل شارژ "حافظه باتری" داشتند. اگر شارژ آنها را به طور کامل شارژ نکرده و در شارژ باتری صفر تخلیه نکردید ، آنها "به یاد آوردند" و دامنه مفید آنها را کاهش دادند. اگر همیشه باتری را کاملاً خالی و شارژ می کنید ، برای طول عمر آنها بهتر بود.
باتری های جدید تلفن به روشی متفاوت کار می کنند. این باعث می شود که باتری کاملاً خالی شود یا کاملاً شارژ شود. باتری های تلفن خوشحالترین حالت را دارند اگر آنها را بالاتر از 20٪ ظرفیت و زیر 90٪ نگه دارید. به طور دقیق دقیق ، آنها تقریباً 50 درصد ظرفیت خوشحال هستند
اتفاقاً شارژ کوتاه نیز خوب است ، بنابراین اگر شما شخصی هستید که می بینید مرتباً تلفن خود را برای شارژ سریع بالا می برید ، برای باتری شما مناسب است.
توجه زیاد به این مورد ممکن است بیش از حد در مدیریت ریز باشد. اما هنگامی که صاحب اولین تلفن هوشمندم شدم ، فکر کردم حافظه باتری استفاده می شود ، بنابراین من آن را کم و خالی کردم و آن را به 100٪ شارژ کردم. حالا که در مورد نحوه کار باتری بیشتر می دانم ، معمولاً قبل از اینکه زیر 20٪ شود ، آن را وصل می کنم و اگر به فکر بیفتم ، قبل از شارژ کامل آن را از برق جدا می کنم.

5. تلفن خود را برای ذخیره سازی طولانی مدت 50٪ شارژ کنید


به نظر می رسد سالم ترین شارژ باتری یون لیتیوم حدود 50 درصد باشد. اگر می خواهید تلفن خود را برای مدت طولانی ذخیره کنید ، قبل از خاموش کردن و ذخیره تلفن ، آن را تا 50٪ شارژ کنید. در باتری این کار ساده تر از شارژ 100 درصدی شارژ کردن و یا اجازه دادن به تخلیه آن تا 0٪ قبل از ذخیره سازی است.
اتفاقاً باتری در صورت خاموش بودن گوشی و استفاده نکردن از آن ، همچنان تخریب و تخلیه می شود. این نسل از باتری ها برای استفاده طراحی شده است. اگر به آن فکر می کنید ، هر چند ماه یک بار گوشی را روشن کرده و باتری را تا 50٪ شارژ کنید.
افزایش عمر باتری
نکات بالا به طور مستقیم به عمر باتری می پردازند. همچنین دوام باتری ، طول عمر باتری شما با یک بار شارژ ، روی طول عمر باتری نیز تأثیر می گذارد. بهبود عمر باتری با کاهش سرعت در چرخه های شارژ ، طول عمر باتری را افزایش می دهد.

مطالعه بیشتر: در صورت خرابی قطعات موبایل چه کنیم؟


6. روشنایی صفحه را کم کنید.


صفحه گوشی هوشمند بخشی است که معمولاً بیشترین میزان مصرف باتری را مصرف می کند. کاهش روشنایی صفحه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. استفاده از روشنایی خودکار احتمالاً با کاهش خودکار روشنایی صفحه در صورت کمبود نور ، باتری را برای اکثر افراد ذخیره می کند ، اگرچه این کار برای سنسور نور بیشتر کار می کند.
مسئله ای که واقعاً بیشترین باتری را در این زمینه صرفه جویی می کند ، مدیریت دستی و وسواسی نسبتاً منفی آن است. یعنی هر زمان که در سطح روشنایی محیط تغییر کرد ، آن را به صورت دستی در کمترین سطح قابل مشاهده قرار دهید.
Android و iOS به شما امکان می دهند تا روشنایی صفحه را کاهش دهید حتی اگر از روشنایی خودکار نیز استفاده می کنید.


7. کاهش زمان نمایش صفحه (قفل خودکار)


اگر صفحه خود را بدون استفاده از آن روشن بگذارید ، بعد از مدت زمانی ، معمولاً یک یا دو دقیقه ، به طور خودکار خاموش می شود. می توانید با کاهش زمان نمایش صفحه (در قفل خودکار در آیفون ها قفل خودکار) صرفه جویی کنید. به طور پیش فرض ، معتقدم که آیفون ها قفل خودکار را روی 2 دقیقه تنظیم می کنند ، که ممکن است بیش از نیاز شما باشد. ممکن است با 1 دقیقه یا حتی 30 ثانیه خوب باشید. از طرف دیگر ، اگر قفل خودکار یا زمان اتمام صفحه را کاهش دهید ، ممکن است در هنگام خواندن یک خبر یا دستورالعمل خیلی زود تاریک صفحه خود را ببینید ، بنابراین این یک تماس است که باید برقرار کنید.

من از Tasker (یک برنامه اتوماسیون) برای تغییر زمان صفحه نمایش در Galaxy S7 خود بسته به نوع برنامه ای که استفاده می کنم استفاده می کنم. پیش فرض من یک وقفه در صفحه نمایش نسبتاً کوتاه 35 ثانیه ای است ، اما برای برنامه هایی که احتمالاً بدون استفاده از آن به صفحه نگاه می کنم ، مانند برنامه های خبری و یادداشت برداری ، این مهلت زمانی را به بیش از یک دقیقه می دهم.


8. یک تم تاریک انتخاب کنید.


گوشی من ، Galaxy S7 ، دارای صفحه نمایش OLED است. برای نمایش رنگ سیاه ، نور پس زمینه را با پیکسل مانند برخی از آیفون ها و بسیاری از انواع دیگر صفحه های LCD مسدود نمی کند. در عوض ، اصلاً چیزی نمایش داده نمی شود. پیکسل هایی که رنگ سیاه را نشان می دهند فقط روشن نمی شوند. این امر باعث ایجاد تضاد بین رنگ سیاه و رنگ بسیار واضح و زیبا می شود. همچنین به این معنی است که نمایش رنگ سیاه روی صفحه از انرژی استفاده نمی کند و رنگ های تیره انرژی کمتری نسبت به رنگ های روشن مانند سفید مصرف می کنند. انتخاب تم تاریک برای تلفن ، اگر دارای صفحه نمایش OLED یا AMOLED باشد ، می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند. اگر صفحه نمایش شما دارای صفحه نمایش OLED نیست - و این شامل همه آیفون های قبل از iPhone X است - یک موضوع تاریک تفاوتی ایجاد نمی کند.
من یک موضوع تاریک را که در فروشگاه سامسونگ دوست دارم پیدا کردم و برخی از برنامه های عالی بسته آیکون رایگان برای آندروید وجود دارد که بر روی آیکون های با مضمون تیره تمرکز دارند. من از Cygnus Dark ، Mellow Dark ، Moonrise Icon Pack و Moonshine استفاده می کنم. من از برنامه Nova Launcher برای شخصی سازی ظاهر نمادهای برنامه استفاده می کنم و درصورت تمیز بودن کافی از روی نماد ، اغلب نام برنامه را حذف می کنم. این فضای سفید صفحه را از بین می برد ، و همچنین فکر می کنم خوب به نظر می رسد و حواس پرتی کمتری دارد.
به نظر برخی از افراد ، مضمون تیره از نظر جلوگیری از خستگی چشم آسان تر از چشم است و نور کم در کل ممکن است به معنای نور آبی کم باشد ، که می تواند بر الگوی خواب تأثیر بگذارد.
بسیاری از برنامه ها در تنظیمات خود یک تم تاریک را شامل می شوند. به عنوان مثال ، من Google Books را روی یک موضوع تاریک تنظیم کرده ام ، که در آن "صفحه" مجازی به جای سفید سیاه و حروف سفید است. بیشتر پیکسل ها به رنگ سیاه نمایش داده می شوند (خاموش هستند) و هیچگونه انرژی ای مصرف نمی کنند.
من کمتر با سفارشی سازی و مضامین تاریک آیفون آشنا هستم. درک من این است که شخصی سازی آیفون ها تا حدودی سخت تر است. با این حال ، تاکنون فقط سری های iPhone X دارای صفحه نمایش OLED هستند بنابراین تنها آیفون هایی هستند که از یک موضوع تاریک صرفه جویی در انرژی می کنند.

9. فیس بوک را حذف کنید.


… یا مجوزهای آن را محدود کرده و استفاده از آن را کاهش دهید. فیس بوک یک منبع بدنامی معروف است ، چه در اندروید و چه در آیفون. اگر واقعاً می خواهید از Facebook استفاده کنید ، وارد تنظیمات شوید و مجوزهای آن مانند پخش خودکار ویدئو ، دسترسی به موقعیت مکانی و اعلان ها را محدود کنید. آیا واقعاً می خواهید فیس بوک موقعیت مکانی شما را ردیابی کند؟ پخش خودکار ویدئوها در فیس بوک (چه به صورت خودکار انتخاب کنید و چه به صورت خودکار پخش شود) از انرژی و داده استفاده می کند و در برخی موارد آزار دهنده و مزاحم است. ممکن است تنظیمات مربوطه هم در خود برنامه و هم در تنظیمات تلفن شما وجود داشته باشد.
اگر فیس بوک روی تلفن شما از قبل نصب شده باشد (همانطور که روی تلفن من انجام شد) ، ممکن است امکان حذف کامل آن وجود نداشته باشد زیرا تلفن شما آن را یک برنامه سیستم می داند. در این صورت ، در صورت تمایل می توانید آن را در تنظیمات غیرفعال کنید.


10. به دنبال برنامه های دیگری باشید که باتری را هدر می دهند.


از طریق تنظیمات باتری خود به دنبال برنامه های دیگری باشید که از میزان نامتناسب انرژی استفاده می کنند و در صورت امکان مجوزها را حذف ، غیرفعال یا محدود می کنید. برای برنامه هایی که می خواهید استفاده کنید ، می توانید مجوزهای لازم را محدود کنید. همچنین نسخه های "سبک" برخی از برنامه های معروف وجود دارد که به طور کلی فضای کمتری را اشغال می کنند ، از داده های کمتری استفاده می کنند و ممکن است انرژی کمتری مصرف کنند. Facebook Messenger Light یکی از این موارد است.
به طور کلی ، اگرچه ، برنامه هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند ، برنامه هایی هستند که بیشترین استفاده را می کنید ، بنابراین حذف یا کاهش استفاده ممکن است برای شما عملی نباشد.


11. بیاموزید که چگونه حالت های کم مصرف / کم مصرف تلفن خود را روشن کنید.


تلفن شما یک یا چند حالت صرفه جویی در انرژی دارد. این عملکرد CPU (و سایر ویژگی ها) را محدود می کند. استفاده از آنها را در نظر بگیرید. عملکرد پایین تر اما عمر باتری بهتری خواهید داشت. ممکن است معامله برای شما مهم نباشد.


12. نسخه ممتاز برنامه های دارای تبلیغ را که مرتباً استفاده می کنید خریداری کنید


بسیاری از برنامه ها هم به صورت نسخه رایگان و هم به صورت پولی وجود دارند و تفاوت در این است که نسخه رایگان با تبلیغات پشتیبانی می شود. نمایش تبلیغات از داده های کمی بیشتر و انرژی کمی بیشتر استفاده می کند. خرید برنامه ای که مرتباً از آن استفاده می کنید به جای استفاده از نسخه رایگان آگهی پشتیبانی شده ، ممکن است در طولانی مدت با کاهش مصرف داده و مصرف باتری نتیجه دهد. همچنین با خلاص شدن از شر تبلیغات منحرف کننده ، فضای صفحه را آزاد می کنید ، در وقت صرف شده برای تماشای تبلیغات یا کار با تصادفی دنبال لینک تبلیغ صرفه جویی می کنید ، ویژگی های اضافی به دست می آورید و از توسعه دهندگان برنامه پشتیبانی می کنید.


13. رادیوها را مدیریت کنید


می توانید رادیوهایی را که به ندرت استفاده می کنید تا زمانی که به آنها احتیاج ندارید خاموش کنید. اگر هرگز از NFC استفاده نمی کنید ، دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد. از طرف دیگر ، رادیوهایی مانند GPS ، بلوتوث و NFC در حالت آماده به کار از انرژی زیادی استفاده نمی کنند اما فقط در صورت واقعی کار کردن. صرفه جویی در انرژی حاصل از رادیوهای میکرومدیریت احتمالاً محدود خواهد بود.
نکته قابل تأمل از نظر رادیو این است که هرچه سلول یا سیگنال WiFi ضعیف تری باشد ، تلفن شما برای دسترسی به این سیگنال به انرژی بیشتری نیاز دارد. برای دسترسی به داده های تلفن همراه یا WiFi ، تلفن شما به دریافت و ارسال اطلاعات نیاز دارد. اگر سیگنال قوی دریافت نمی کنید ، به این معنی است که تلفن شما باید با استفاده از انرژی بیشتر سیگنال خود را تقویت کند تا به آن برج سلول دور یا روتر WiFi برسد.
اگر اتاق خواب شما دارای سیگنال سلول قوی اما سیگنال WiFi ضعیف است ، ممکن است انرژی شما را صرف استفاده از داده های تلفن همراه به جای WiFi کند. به همین ترتیب ، اگر سیگنال WiFi قوی دارید اما سیگنال سلول ضعیفی دارید ، بهتر است به WiFi پایبند باشید.
اگر از محدوده سرویس تلفن همراه و WiFi خارج هستید ، حالت هواپیما را روشن کنید. اگر تلفن های هوشمند فاقد سیگنال های سیار هستند ، همیشه در جستجوی سیگنال های سلول و WiFi هستند. اگر سیگنالی در دسترس نباشد ، تلفن شما دائماً به دنبال یک سیگنال است.
فشار در برابر واکشی
بسیاری از منابع آنلاین می گویند تغییر ایمیل شما از فشار به واکشی باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شود. فشار به این معنی است که دستگاه شما همیشه در حال شنیدن ایمیل جدید است و اینها فوراً از بین می روند. Fetch به این معنی است که دستگاه شما در هر بازه زمانی مشخص پیام های جدید را بررسی می کند ، به عنوان مثال هر 15 دقیقه. کارآمدترین کار برای انجام این کار واکشی دستی است ، یعنی دستگاه شما فقط در صورت باز کردن دستی برنامه ایمیل خود ، از نظر نامه الکترونیکی بررسی می کند.
بحث درمورد اینکه آیا واکشی واقعاً باعث صرفه جویی در انرژی می شود وجود دارد. این احتمالاً به حجم ایمیل و الگوهای استفاده از ایمیل بستگی دارد. من از فشار استفاده می کنم برای من به اندازه کافی کارآمد است.


نتیجه گیری

نسخه های فعلی iOS سلامت باتری شما را نشان می دهد. چنین ویژگی در اندروید وجود ندارد ، اما برنامه های شخص ثالثی وجود دارد که این عملکرد را انجام خواهند داد.
من از AccuBattery استفاده می کنم که سلامت باتری و سایر آمارها را ردیابی می کند ، همچنین هنگامی که تلفن شما به نقطه خاصی شارژ می شود به شما اعلانی می دهد تا بتوانید آن را از برق بکشید. تاکنون ، به نظر می رسد AccuBattery درک من از تخریب باتری را تأیید می کند. AccuBattery توصیه می کند تا 80٪ شارژ داشته باشید. برخی از منابعی که من خوانده ام حاکی از آن است که دامنه سالم تا 90٪ افزایش می یابد و این اغلب هدفی است که من به عنوان سازش خوبی بین حفظ باتری در طولانی مدت و کمبود شارژ در کوتاه مدت انجام می دهم.
در پایان روز ، سوال بزرگ این است که چقدر ارزش دارد که به همه این موارد کارایی باتری توجه کنید. آیا صرفه جویی در باتری ارزش تلاش را دارد؟

منبع: https://lauren-c-stephen.medium.com/13-tips-to-extend-the-lifespan-of-your-phone-battery-16c2af5ca59f

 

مطالعه بیشتر:

 3 نکته برای افزایش طول عمر باتری آیفون

چگونه باتری های حالت جامد می توانند تلفن های هوشمند را برای همیشه تغییر دهند

  • publicinformation public
  • ۰
  • ۰

به گزارش تسنیم در صورتی که خود یک تعمیرکار حرفه‌­ای باشید به‌راحتی قادر خواهید بود مشکل را برطرف کنید؛ فقط کافیست قطعه مورد نظر را خریداری نمایید و آن را تعویض کنید. برای خرید قطعات موبایل لازم است به یک مرکز معتبر اعتماد کنید. ممکن است این سوال برای شما پیش ‌آید که معتبرترین مرجع فروش قطعات موبایل و تبلت کجا می‌تواند باشد؟ فروشگاه‌های بزرگی هستند که قابلیت ارائه ابزار و قطعات کامل و تخصصی گوشی و تبلت را در اختیار کاربران قرار می‌­دهند که خود می­‌خواهند مشکل خرابی قطعات موبایل را برطرف کنند؛ حال این شخص می­‌تواند یک فرد عادی باشد و یا یک تعمیرکار موبایل. اگر شما یک کاربر عادی باشید خرید شما محدود به قطعاتی می­‌گردد که تعویض آن‌ها نیاز به تخصص خاصی ندارد مانند تعویض باتری موبایل و تاچ ال سی دی، قاب و درب پشتی و ... اما در امر تخصصی‎‌تر حتما باید به یک تعمیرکار مجرب مراجعه نمود که از قطعات و ابزار بروز و مطمئن استفاده می‌کند. در ادامه برای آشنایی بیشتر، این مرکز تخصصی فروش قطعات موبایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

آن‌چه که باید در حین تعمیر و یا تعویض قطعات موبایل در نظر داشت!

برای برطرف نمودن مشکل خرابی قطعات موبایل باید دانش فنی لازم را داشت. اینکه کدام قطعه از کار افتاده، آن قطعه چه کارکردی دارد و از چه نوع برندی است امری لازم و ضروری برای هر تعمیرکاری می­‌باشد؛ خصوصاً این‌که از لحاظ سطح دانش و اطلاعات باید بروز باشد. امر مهم دیگر در رفع خرابی قطعات موبایل و بالا بردن کیفیت کار، شناخت و استفاده از قطعات اورجینال می­‌باشد. موضوع دیگر در این امر گرفتن مشاوره و راهنمایی از یک مرکز معتبر فروش قطعات و ابزار موبایل است. در این میان مراکز معتبری هستند که قطعات و ابزار تعمیر موبایل و تبلت را بصورت اصل و با کیفیت بفروش می‌­رسانند.

اجزای تشکیل دهنده تاچ ال سی دی

بیشتر افراد نمی‌دانند که تاچ و ال سی دی کارایی متفاوتی دارند. تاچ اسکرین باعث انتقال سیگنال‌های پردازشی به سی‌پی‌یو (CPU) تلفن همراه و تبلت می‌شود و در صورت آسیب‌دیدن صفحه‌نمایش قابل روئیت و غیر قابل انتقال سیگنال است. اما ال سی دی همان صفحه شیشه‌ای نمایشگر است و در صورت آسیب، اگر تاچ اسکرین سالم باشد می‌توان با لمس صفحه، سیگنال‌های پردازشی را انتقال داد. در هنگام آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی و شکسته شدن ال سی دی آن، به دلیل این که تاچ در بیشتر دستگاه‌های هوشمند بالای تاچ ال سی دی قرار دارد، باید تاچ و ال سی دی را با هم تعویض کنیم.

اگر تاچ ال سی دی گوشی به هر دلیلی نظیر وارد شدن ضربه یا فشار به آن و افتادن شکسته شود متاسفانه قابل تعمیر نبوده و باید حتماً تعویض گردد. این کار مستلزم داشتن مهارت و ابزار تعمیر خاص می‌­باشد. صفحه نمایش گوشی شامل قطعاتی است که بطور یکپارچه به‌هم پرس شده­‌اند. این قطعات شامل گلکس ال سی دی که لایه‌­ای شفاف از جنس پلاستیک، دیجیتایزر یا تاچ که در زیر گلکس و روی ال سی دی قرار گرفته و در برابر لمس دست کاربر واکنش نشان می­‌دهد؛ ال سی دی که در زیر لایه تاچ قرار داشته و وظیفه نمایش محتوا در صفحه نمایش را داشته، نور پس زمینه که جایگاه آن در زیر ال سی دی گوشی موبایل و بصورت مجموعه­‌ای از چراغ­‌های نورانی و فریم ال سی دی که تمامی قطعات صفحه نمایش گوشی را در کنار یکدیگر نگه داشته و بر روی این لایه همگی پرس شده‌­اند. تاچ ال سی دی  با توجه به برند گوشی موبایل قیمت‌های متفاوتی به خود می­‌گیرد.

تعویض باتری موبایل

خرابی قطعات موبایل می‌­تواند محدود به خرابی باتری آن باشد. خرابی باتری موبایل باعث ضعیف شدن کارکرد گوشی می­‌شود. نشانه‌­های باتری خراب این است که گوشی خیلی سریع شارژ خالی می­‌کند؛ خود به خود خاموش می­گردد؛ در زمان استفاده داغ شده و در مواقعی که زیر شارژ است روشن می­‌شود و از نشانه‌­های آشکار آن ورم کردن باتری است که در این صورت باید  باتری موبایل تعویض گردد تا سایر قسمت‌های گوشی خراب نگردد.

دغدغه بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند میزان دوام و سلامت باتری موبایل است. وجود یک باتری گوشی سالم برای تامین انرژی لازم برای فعالیت های روزمره مانند گشت و گذار در اینترنت، بازی، گوش دادن به موسیقی و ... می تواند یک تجربه لذت بخش برای کاربران تلفن همراه به ارمغان بیاورد.

در زمان خرید باتری باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصات و انواع باتری موبایل را به شما معرفی کنیم.

  • باتری نیکل کادیومی: اولین نسل از باتری‌­های تولید شده که اکنون تولید آن متوقف شده است.
  • باتری نیکل هیدرید: در مقایسه با نسل قبلی باریک‌تر و سبک‌تر و با قابلیت شارژ سریع‌تر است.
  • باتری لیتیوم یونی: تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترسی از باتری­‌های نیکل کادیوم با وزن و حجم کمتراست.
  • باتری­‌های لیتیوم پلیمری: قدرت و مقاومت بالا، وزن بسیار کم با توانایی نگهداری شارژ بالاتراست.

خریدی مطمئن در سورن استور را تجربه کنید

 

 

ممکن است زمانی با مشکل خرابی قطعات موبایل مواجه شوید و یا خود یک تعمیرکار حرفه‌­ای بوده و برای ارائه خدمات به ابزار تعمیر موبایل و قطعات اصلی آن نیازمند باشید و شاید قصد دارید در این عرصه فعالیت کرده و یک تعمیرکار موبایل شوید؛ در این صورت نیاز مبرم به ابزار تعمیر و قطعات اصلی موبایل خواهید داشت. ما سورن استور را بعنوان یک مرجع معتبر برای خرید اینترنتی  قطعات موبایل  به شما معرفی می­‌کنیم. کاربران می‌­توانند قطعاتی مانند باتری موبایل، تاچ ال سی دی و دیگر قطعات موبایل را با قیمتی مناسب خرید کنند. راه ارتباطی بسیار آسان و مطمئن سورن استور https://sorenstore.com می­‌باشد.

منبع: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/11/29/2454670/در-صورت-خرابی-قطعات-موبایل-چه-کنیم

  • publicinformation public
  • ۰
  • ۰

اگر به تازگی ریزش موی شما شروع شده است، احتمالاً فکر خواهید کرد که موقت است یا نشانه ریزش موی معمولی است. در حالی که بیشتر مردان هنگام پیری تمایل دارند موهای کم پشت تری داشته باشند، برخی از آنها در هر سنی کچل می شوند. طاسی الگوی مردانه، که به عنوان آلوپسی آندروژنتیک شناخته می شود، یک ویژگی ارثی است که احتمال دارد با افزایش سن افزایش یابد. اگرچه طاسی مردانه علت اصلی ریزش مو شناخته شده است، سایر عوامل غیر ارثی نیز منجر به ریزش مو می شود.

احتمال اینکه دلیل ریزش موی شما عوامل غیر ارثی باشد، خیلی زیاد است، مگر اینکه برای رفع این عوامل اقدامات لازم را انجام دهید. خبر خوب این است که اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید برای برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن انجام دهید. ما در این مقاله برخی از ایمن ترین روش ها را برای کمک به شما در جلوگیری از ریزش مو و کچلی  معرفی کرده ایم. 

 

درمان ریزش مو

 

روش های جلوگیری از ریزش مو

 

  • شستشوی مرتب مو با شامپوی ملایم

اگر علائم واضح ریزش مو وجود دارد، استفاده از شامپویی که از رشد مو پشتیبانی می کند و پوست سر شما را سالم نگه می دارد بسیار مهم است. با داشتن موهایی که همیشه در حال رشد است باید از یک شامپوی ضد ریزش مو کمک بگیرید. به یک شامپوی ضد DHI بروید که حاوی کتوکونازول است زیرا باعث رشد مو می شود و همچنین دارای خواص ضد قارچی برای درمان بیماری هایی مانند درماتیت سبورئیک است. برای کمک به تمیز نگه داشتن پوست سر، مرتباً موهای خود را بشویید.

شستشوی منظم موها همچنین خطر شوره سر و عفونت هایی را که منجر به ریزش یا شکستگی مو می شوند را کاهش می دهد. همچنین موهای شسته شده حجم بیشتری را ایجاد می کنند. توصیه می شود بین سه یا چهار روز تا هشت هفته از شامپوی کتوکونازول بدون نسخه استفاده کنید. پزشکان بیشتر کتوکونازول را به عنوان درمان مو برای آلوپسی آندروژنتیک تجویز می کنند. بنابراین، این یک شامپوی ضد قارچ است که می توانید برای جلوگیری از رشد قارچ در پوست سر به آن اعتماد کنید.

 

  • داروهای تجویز شده و بدون نسخه

برای درمان ریزش موی الگوی مردانه ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دو دارو را تایید کرد. ماینوکسیدیل و فیناستراید. ماینوکسیدیل که همچنین به عنوان Rogaine شناخته می شود یک داروی مایع است که باعث افزایش جریان خون و جذب مواد مغذی به فولیکول ها می شود. این دارو دو بار در روز برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن به پوست سر زده می شود.

فیناستراید که به عنوان Propecia یا Proscar هم شناخته می شود، دارویی است که حاوی قرص است و قرار است روزانه مصرف شود و فقط با تجویز پزشک در دسترس است. این ماده با مهار هورمون دی هیدروتستوسترون (DHI) که باعث کوچک شدن فولیکول های مو و در نهایت ریزش آن می شود ، عمل می کند. اگر استفاده از دارو را ترجیح می دهید، انتظار نتیجه فوری را نداشته باشید زیرا ممکن است پس از یک سال استفاده از دارو متوجه نتایج شوید؛ بنابراین، برای درمان ریزش مو، مجبور به ادامه مصرف دارو هستید.

  • ویتامین برای ریزش مو

اگر نگران این هستید که چگونه می توان به سرعت موهای خود را رشد دهید، افزودن مکمل های ویتامین به برنامه روزانه خود را در نظر بگیرید. ویتامین هایی که از دریافت کمک غذایی به بدن می رسانید برای سالم ماندن بدن شما مفید است. با این حال، ویتامین های اضافی برای رشد مو لازم است تا موهای شما را قوی و سالم نگه دارد.

 

ویتامین ها ریزش مو را کاهش می دهند، بنابراین رشد مو را افزایش می دهند. در حالی که ویتامین A تولید سبوم در پوست سر را افزایش می دهد، ویتامین E به گردش خون بهتر در پوست سر کمک می کند، بنابراین به تولید فولیکول های مو کمک می کند. از طرف دیگر، ویتامین B به موهای شما کمک می کند تا رنگ سالم خود را حفظ کنند.

  • رژیم غذایی متعادل

علاوه بر ژنتیک، عوامل مختلفی در پشت ریزش مو وجود دارد. برخی از این عوامل شامل رژیم غذایی، کمبود مواد معدنی، داروها، استرس و آلودگی است. اگر ریزش موی شما به تازگی آغاز شده، خوب است رژیم خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین استفاده می کنید.

مراقب باشید و مطمئن شوید که رژیم غذایی شما شامل انواع سبزیجات، میوه ها، چربی های اشباع نشده، غلات کامل و همچنین مصرف محدود شیرینی جات است. همچنین رژیم غذایی شما باید شامل غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3، به عنوان مثال ماهی سالمون، زرده تخم مرغ و ماهی تن برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موهای خود باشید.

 

  • ماساژ پوست سر با روغنهای ضروری

ماساژ رگهای کوچک در پوست سر باعث تحریک فولیکول های مو می شود، بنابراین باعث طولانی شدن چرخه رشد مو می شود. یک مطالعه انجام شده نشان می دهد که مردانی که به مدت 24 هفته چهار دقیقه ماساژ پوست سر خود را انجام داده اند، موهایشان ضخیم تر از افرادی است که این کار را انجام نداده اند.

ماساژ پوست سر علاوه بر تحریک جریان خون، ماساژ استرس و تنش را که دلیل اصلی ریزش مو است نیز کاهش می دهد. ماساژ دادن موهای شما همچنین باعث تقویت تولید سبوم می شود. تولید کم سبوم می تواند منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن مو شود که باعث خارش و مالش می شود که منجر به ریزش مو می شود.

برای افزایش بیشتر مزایای ماساژ پوست سر، توصیه می شود جلسه ماساژ خود را با افزودن روغنهای اساسی برای رشد مو ترکیب کنید. روغن هایی که انتخاب می کنید به هدف شما بستگی دارد. اگر می خواهید گردش خون را بیشتر تقویت کنید، روغن نعناع را انتخاب کنید. از طرف دیگر، روغن بادام می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان و محرک رشد مو استفاده شود، در حالی که عصاره روغن رزماری یک مسدود کننده موضعی DHT است.

 

  • عرق سر خود را آزاد نگه دارید

مردانی که موهای چربی دارند، در اثر تعریق در طول تابستان دچار شوره سر می شوند که احتمال ریزش مو را افزایش می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی آلوئه ورا و چریش هستند زیرا آلوئه ورا  سر را خنک نگه می دارد، بنابراین از شوره سر شما جلوگیری می کند.

استفاده از کلاه ایمنی در طول تابستان نیز منجر به ریزش مو می شود. آنچه باعث ریزش مو در این مورد می شود،  جمع شدن عرق در منافذ مو . پوست است و بنابراین ریشه های مو را تضعیف می کند. برای جلوگیری از ریزش مو، روسری یا باندانا را روی سر خود ببندید.

  • آب سیر، پیاز یا زنجبیل را روی پوست سر بمالید

یکی از موثرترین درمان های طبیعی برای موهای ضعیف مالیدن آب سیر و پیاز بر روی پوست سر است. مخلوطی از سیر و آب پیاز نه تنها باعث تحریک جریان خون در پوست سر می شود بلکه باعث تغذیه مو و ترغیب آن به رشد و تقویت می شود. پس از استفاده از مخلوط ، آن را یک شب روی پوستتان بگذارید و صبح آن را بشویید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، می توانید این کار را به طور منظم در هفته انجام دهید.

همچنین می توانید برای جلوگیری از مشکلات ریزش مو، چای سبز را به موهای خود بمالید. باید دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب دم کرده و سپس بگذارید تا خنک شود. می توانید آن را روی موهای خود اعمال کنید. سپس پس از حدود یک ساعت موهای خود را کاملاً آبکشی کنید. برای سریعتر شدن نتایج قابل توجه، این کار را به طور منظم به مدت یک هفته تا 10 روز انجام دهید. 

سایر نکات مهم برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی عبارتند از:

 

  • دور نگه داشتن مواد شیمیایی و محصولات دائمی رنگی. اگر دچار ریزش مو شده اید، توصیه می شود موهای خود را رنگ نکنید زیرا این محصولات حاوی مواد شیمیایی سخت هستند.

  • داشتن یک سبک زندگی پر استرس به احتمال زیاد منجر به ریزش مو خواهد شد. با این حال، شما می توانید با ورزش منظم، گوش دادن به موسیقی، انجام یوگا و مراقبه، مقدر شوید. خواب کافی نیز ضروری است.

جلوگیری از ریزش مو

خرید پکیج درمان ریزش مو از مهتاطب

شما می توانید بهترین و مطمئن ترین پکیج درمان ریزش مو را از داروخانه آنلاین مهتاطب تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با پزشکان داروساز مهتاطب با شماره های 02165235660 و 02165232090 تماس بگیرید. 

منبع: https://omigo.ir

 

  • publicinformation public
  • ۰
  • ۰

املاک ، چه مسکونی و چه تجاری ، گزینه های عالی سرمایه گذاری هستند. توانایی کسب درآمد پایدار قطعاً از جمله دلایل اصلی ترجیح دادن سرمایه برای بسیاری از املاک است.

این کنار اگرچه ، اداره یک ملک بزرگ یا چندین ملک می تواند کار زیادی باشد. برای اطمینان از اینکه این سرمایه گذاری آنطور که باید انجام می گیرد ، بیت های متحرک زیادی نیاز دارد.

این امر نیاز به استخدام مدیران املاک را ایجاد می کند. آیا این چیزی است که شما باید در نظر بگیرید؟

 

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا شما باید شرکت های مدیریت املاک را در مونترال استخدام کنید.

1. غربالگری مستأجر


غربالگری مستأجر یکی از جنبه های اساسی سرمایه گذاری در املاک است. شما می خواهید فضایی را به مستاجر اجاره یا اجاره دهید که به موقع پرداخت می کند ، از فضا برای اهداف مورد نظر استفاده کنید و از ملک به خوبی مراقبت کنید.

بدون این ، شما با معوقات و پرونده های قضایی روبرو خواهید شد. در انجام تعمیرات و بازسازی ها نیز مقدار زیادی از دست خواهید داد.

یک مدیر املاک می تواند به غربالگری متقاضیان و عقد قرارداد با مستاجران خوب کمک کند.

2. شما تحت پوشش قانونی قرار دارید


آیا از همه قوانین املاک و اجاره در مونترال مطلع هستید؟ خوب ، بیشتر صاحبان املاک این کار را نمی کنند.

گرچه ممکن است این یک ضرورت مطلق نباشد ، اما چنین اطلاعاتی مفید است ، بیشتر در موارد مربوط به انطباق. مدیران املاک به لطف حوزه تجارت خود درک عمیقی از قوانین املاک و اجاره دارند.

اگر بخواهید یک شرکت از این دست را در اختیار داشته باشید ، آنها مطابقت با قوانین ایالتی ، فدرال و محلی را تضمین می کنند.

3. نرخ اشغال بالاتر


به عنوان یک تجارت ، می خواهید تمام دارایی های شما در طول سال از اشغال کامل برخوردار شوند. انجام این کار همیشه آسان نیست.

مدیران املاک می توانند اجاره ها و اجاره ها را درگیر کنند ، به موقع اعلامیه تعطیلات را دریافت کنند و تقریباً بلافاصله مستاجر جدیدی را تهیه کنند.

غالباً ، مستاجران بالقوه ترجیح می دهند از شرکتهای شناخته شده مدیریت املاک در منطقه به دنبال املاک باشند. شرکت های مدیریت املاک همچنین سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی املاکی که مدیریت می کنند دارند. این تلاش های مشترک به آنها امکان اطمینان از اشغال کامل املاک را می دهد.

4. مجموعه کارآمد اجاره


مدیریت املاک شامل جمع آوری اجاره ، از جمله فعالیت های جمع آوری اجاره پریشان است. وقتی با مستاجران خود به تنهایی سر و کار دارید ، ممکن است به مرور زمان رابطه یا آشنایی ایجاد کنید. این می تواند برای تجارت شما مضر باشد زیرا برخی از مستاجران می توانند از این رابطه برای تأخیر اجاره و درخواست تجدیدنظر در مورد پرداخت اجاره استفاده کنند. دانستن شما دلسوز خواهید بود.

یک شرکت مدیریت املاک بین مستاجر و صاحب ملک فاصله ایجاد می کند. غالباً ، این روابط تجاری رسمی ایجاد می کند که مستاجران را ترغیب می کند تا در پایان معامله خود قرار بگیرند. در غیر این صورت ، شرکت مدیریت می تواند مجموعه اجاره بهای اضطراری را ایجاد کند.

سرمایه گذاری در املاک تجاری مانند هر تجارت دیگری است که بیشترین سود را دارد. استخدام مدیر املاک برای نظارت بر دارایی شما یکی از راه های اطمینان از کار حرفه ای سرمایه گذاری شماست.

  • publicinformation public